Szukaj
Aktualności
Sortowanie
  • Nowość dla i o nauczycielach

Bookmark and Share

Premiera w Impulsie

Janusz Bielski profesor w Wyższej Szkole Humanistycznej w Pułtusku i w Akademii Świętokrzyskiej w Piotrkowie Trybunalskim. Wykłada teorię wychowania, teorię i metodykę wychowania fizycznego oraz historię kultury fizycznej i olimpizmu. Wydał m.in.: Życie jest ruchem (1996), Uwarunkowania efektywności pracy nauczyciela wychowania fizycznego (1996), Wychowanie fizyczne w klasach I-III (1998), Teoretyczne i metodyczne podstawy efektywności pracy nauczyciela (2000), Sport i sztuka w cywilizacji antycznej (2003), Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego (2005), Dzieje myśli o zdrowiu i kulturze fizycznej – współautorstwo (2005) oraz kilka innych pozycji zwartych i 158 artykułów. Szczególnie ważne miejsce zajmują książki i opracowania z dziedziny metodyki wychowania fizycznego i pedeutologii, a także z dziedziny historii olimpizmu. Prowadzi wykłady z tych dziedzin na konferencjach i spotkaniach nauczycielskich na terenie całego kraju. Członek Polskiego Towarzystwa Naukowego Kultury Fizycznej, od kilku lat pełni funkcję wiceprzewodniczącego Zarządu Głównego PTNKF w Warszawie.


Oficyna Wydawnicza "Impuls"


Nie wystarczy materiał dydaktyczny, nawet jeśli towarzyszy mu żądny wiedzy uczeń; by proces nauczania się powiódł, potrzebny jest nauczyciel, i to nie byle jaki. A jaki zatem? Z odpowiedzią spieszy Janusz Bielski, pisząc Nauczyciela doskonałego. Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej pedeutologii – Jan Władysław Dawid – w swoim dziele O duszy nauczycielstwa pisał, że: „Istotą nauczycielskiego powołania jest miłość dusz ludzkich”4. Ta miłość do wychowanków stanowiła dla autora fundament efektywności pracy wychowawczej i motywację do samokształcenia nauczyciela. W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny.

Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? poleca ImpulsJakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy.

 

 

Wiadomości z Oficyny Impuls znadziesz tu:
              
 
 
 
 


Wysyłanie komentarzy jest dostępne dla użytkowników zalogowanych. Zaloguj się i dodaj komentarz.

 Logowanie


Wróć

Odwiedziło nas użytkowników
COPYRIGHT © 2017 OFICYNA WYDAWNICZA "IMPULS"

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się