„MUTYZM WYBIÓRCZY Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów”

poleca Impuls

 
Maria Bystrzanowska napisała fantastyczny podręcznik, który poprowadzi za rękę Was, drodzy rodzice oraz specjalistów – logopedów, psychologów, pedagogów, nauczycieli, z którymi współpracujecie w walce o zdrowie Waszych dzieci, od diagnozy po terapię. Przeczytanie tej książki w mojej opinii pozwala rodzicowi na to, aby szybko przejść fazę wyparcia, poprzez akceptację do działania. Jak pokazuje Pani Maria, która jest przede wszystkim znakomitym praktykiem, pomoc dziecku z mutyzmem wybiórczym w polskich realiach, na terenie przedszkoli, szkół przy wsparciu specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznych (Pani Maria jest pracownikiem ppp) jest możliwa, a im prędzej wprowadzi się stosowne działania, tym szybciej można pokonać u dziecka lęk przed mówieniem. Tak naprawdę wystarczy szczera chęć współpracy i życzliwość oraz trochę czasu, aby zdobyć wiedzę, która pozwoli zrozumieć istotę zaburzenia, jakim jest mutyzm wybiórczy.

Poradnik „Mutyzm wybiórczy” autorstwa Marii Bystrzanowskiej ukazał się nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls: http://www.impulsoficyna.com.pl/nowosci/mutyzm-wybiorczy,1886.html


W imieniu Zarządu Polskiego Towarzystwa Mutyzmu Wybiórczego składam serdeczne podziękowania Oficynie Impuls za przekazane na rzecz naszego stowarzyszenia egzemplarze książki.


Zachęcam do zakupienia egzemplarzy z kolejnego już nakładu (pierwszy rozszedł się w błyskawicznym tempie!) – to obowiązkowa pozycja do biblioteczki rodzica dziecka z mutyzmem wybiórczym, specjalisty zajmującego się tą tematyką, ale też znakomity prezent dla wszystkich, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę o tym, jak pracować z dziećmi, w końcu każdy nauczyciel, pracownik poradni zdrowia psychicznego, lekarz pediatra, specjalista z poradni psychologiczno-pedagogicznej może spotkać w swojej karierze zawodowej dziecko z mutyzmem wybiórczym – po przeczytaniu książki Pani Marii będzie miał rzetelną widzę o zaburzeniu, ale też świadomość, czego należy unikać w kontakcie z dzieckiem nim dotkniętym, a co może okazać się pomocne.

 

Poniżej kilka opinii, jakie ukazały się w naszej grupie wsparcia na fb:


Łucja Cyranek – Specjalista

„Super! Dziękuję za świetną lekturę (…) KAWAŁ DOBREJ ROBOTY! P.S. Pozwoliłam sobie przejrzeć bibliografię. Jakie smutne jest to, że praktycznie nie ma w niej polskich pozycji. Wierzę w to, że książka Marii odmieni zatem oblicze MW, szczególnie w kręgach akademickich, poradnianych i terapeutycznych!”


Ela Bednarczyk-Szaj – Rodzic

„Książka jest wspaniała! Zarwałam nockę, żeby ją przeczytać, ale nie żałuję. Wszystkie najważniejsze wiadomości – teoria, opis terapii, i najważniejsze – przykłady! W inny niż u Maggie i bardziej dla mnie przejrzysty sposób pokazane obciążenie komunikacyjne – nie w formie tabelarycznej, ale zwykle przykłady – dla mnie to duży atut. Dużo fajnych przykładów jak po kolei pracować nieformalnie z dzieckiem, jest także przykład drabinki do formalnego sliding in, to na pewno bardzo pomocne komuś, kto zaczyna pracować z dzieckiem. Idealna książka do sprezentowania nauczycielowi, albo specjaliście w szkole, przedszkolu, który będzie pracował z dzieckiem czy też dla pracowników PPP. Dużym atutem jest objętość książki – taka w sam raz. Wiadomo, że my rodzice chcielibyśmy, aby treści było jak najwięcej, ale nie czarujmy się – dla nauczyciela, specjalisty ze szkoły czy ppp nawet zaangażowanego, nasze dziecko jest jednym z wielu dzieci, z którymi pracuje i może nie mieć czasu na przeczytanie 500 stronicowej książki. (…)
Jednym słowem wspaniała pozycja i bardzo za nią dziękuję!”


Anna Jasiołek – Rodzic

„I ja dołączam do grona osób, które przeczytały poradnik Marii. Szukałam słowa, które by w 100% odzwierciedlało zawartość książki i to co mi przyszło na myśl po jej przeczytaniu to, że ta książka jest fenomenalna. Bardzo mnie cieszy, że taka wspaniała pozycja będzie zasilać półki w naszych domach, księgarniach i w wielu innych miejscach.

Po przeczytaniu tej książki mam bardzo pozytywne odczucia, świetny, doskonały przekaz. Zwracają moją uwagę przykłady przytaczane z pracy z dziećmi z MW. Wszystko szczegółowo opisane, jak pracować formalnie i nieformalnie. Co i jak po kolei i na co zwracać uwagę mając w terapii dziecko z MW. Język prosty i nieskomplikowany. Wszystko bardzo obrazowo zostało przedstawione (…) najważniejsze treści są wytłuszczonym drukiem. Bardzo przejrzysta, czytelne tabele, wszystko usystematyzowane co stwarza, że przyjemnie się ją czyta.

(…) W książce wiele informacji na temat samej diagnozy, zwrócenie uwagi na zachowania u dziecka, które nas powinny zaniepokoić, gdzie się wtedy udać i jak przebrnąć przez ten cały etap. Świetnie opisane zadania dla rodzica, nauczyciela i specjalisty w procesie terapii. Zaciekawiły mnie też przykłady błędów popełnianych przez rodziców na co dzień w domu i środowisku i jak ważne jest zmodyfikowanie tych działań, tak aby nie przenosić swoich lęków na dziecko.

(…) Świetnie opracowany aneks, nie obawiam się użyć słowa gotowiec-ściąga dla każdego diagnosty i nie tylko.

W książce jest ujęte wszystko, co najbardziej istotne. Ja z pewnością sięgnę po nią jeszcze nie raz i będę ją polecać i w ten sposób szerzyć świadomość o MW.

Książka mnie osobiście bardzo zachwyciła, a wszystkim tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z MW pomoże zrozumieć nurtujący problem. Dla osób już wtajemniczonych w specyfikę tego zaburzenia, książka ta poszerzać będzie ich horyzonty (…) Książka jest hitem na polskim rynku!”