Szukaj
Aktualności
Sortowanie
  • TOP 10 - CZERWIEC 2014

 

TOP 10 – CZERWIEC 2014


Oto Top 10 Oficyny Wydawniczej Impuls, notowanie bestsellerów na dzień 30 czerwca 2014 r. W czerwcu nasza topowa książka wraca na 1 miejsce: śpiewnik z 51 utworami dla babci, dziadka, wnuków dla wszystkich lubiących klasyczne polskie piosenki słuchać i śpiewać okraszone ciekawymi ilustracjami i co ważne nutami.  
 

 

1.   Katarzyna Zachwatowicz-Jasieńska, Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali książka + 2 CD


Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali 
Śpiewnik zawiera wybór 51 popularnych piosenek, wraz z zapisem nutowym oraz kolorowymi ilustracjami Kazimierza Wiśniaka. Wśród zaproponowanych piosenek możemy znaleźć m.in. Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. Znajdźmy chwilę czasu, zajrzyjmy do śpiewnika i zaśpiewajmy z naszymi dziećmi piosenki, które śpiewali nasi dziadkowie, kiedy byli mali. Do książki dołączone zostały dwie płyty CD: jedna wersja z 51 piosenkami, a druga wersja instrumentalna-karaoke.  

 

impulsoficyna.com.pl/wyszukaj/co-babcia-i-dziadek-spiewali-kiedy-byli-mali

 
 

 

 2.  Szaga Hanna , Bajki terapeutyczne

 

Bajki terapeutyczne O tym, że bajki mają morał, wie każde dziecko. Ale o tym, jak morał wcielić w życie – już niekoniecznie. Każdy z nas pamięta z dzieciństwa przedziwne, magiczne baśnie, z namaszczeniem czytane przez mamę lub babcię. Baśnie, w których mówiące zwierzęta, złośliwe wiedźmy i dobre wróżki czarowały małych odbiorców, zasłuchanych z otwartą buzią. Jak jednak niezwykłe przygody Tomcia Palucha przełożyć na codzienne zmartwienia całkiem zwykłego przedszkolaka? Być może dlatego Hanna Szaga napisała Bajki terapeutyczne, czyli zbiór siedmiu krótkich opowiastek, tytułowych bajeczek, gdzie dzielnymi bohaterami są czasem bardzo nieśmiałe i zagubione przedszkolaki, a w roli złego czarnoksiężnika występują zjawiska doskonale znane małym Czytelnikom: mrok w ciemnym pokoju, autobus, który uciekł, potworna nieśmiałość, która ściska gardło. Z jaką ulgą nasz mały Czytelnik się dowie, że mrok pokoju skrywa ukochane Zabawki, autobus, który uciekł, nie był ostatnim, a nieśmiałych dzieci jest znacznie więcej, niż nam się zdawało… Bajki terapeutyczne – dla małych i dużych.

 

impulsoficyna.pl/nowosci/bajki-terapeutyczne

 

3.  Jąder Mariola, Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi


Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi 
„[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi. [...] Książka składa się z czterech części.
[...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych.
Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji.

 

impulsoficyna.pl/wyszukaj/efektywne-i-atrakcyjne-metody-pracy-z-dziecmi


 

 4.  Barbara Szczepańska "Judyta", Wierszyki dla Weroniki
czyli jak to PIES zapowiadał pogodę i inne historie
 

 

Wierszyki dla WeronikiKsiążka jest adresowana do dzieci w wieku od czterech lat i ich rodziców. Zawiera kilkanaście wierszowanych historii, których bohaterami są różne zwierzęta. Ulegają one ludzkim słabościom, typowym dla współczesnych czasów: wszechobecnej reklamie i różnym modom lansowanym przez mass media. Utwory, dowcipnie krytykując złe nawyki, uczą odpowiednich zachowań. Wierszyki dla Weroniki cechują się domieszką ironii, trafną obserwacją teraźniejszości, poetycką metaforyką, oryginalnym obrazowaniem, a także wpadającą w ucho muzycznością. Wszystko to, w połączeniu z pięknymi ilustracjami Anny Smak-Drewniak, stanowi mądrą i atrakcyjną lekturę nie tylko dla małych czytelników.


impulsoficyna.pl/wyszukaj/wierszyki-dla-weroniki


 

5. Winczura Barbara, Cytowska Beata , Wczesna interwencja
i wspomaganie rozwoju małego dziecka

 

Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości.

Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.

 

impulsoficyna.pl/wyszukaj/wczesna-interwencja-i-wspomaganie-rozwoju-malego-dziecka 
 

 

6. Święcicka Joanna, Uczeń z zespołem Aspergera. Praktyczne wskazówki dla nauczyciela
 

Uczeń z zespołem AspergeraPublikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia.

 

impulsoficyna.pl/wyszukaj/uczen-z-zespolem-aspergera

   

7. Miksza Małgorzata, Zrozumieć Montessori – Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka
 

Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej Książka Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin „metoda”, to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych ( nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka(chodzi tu m.in. o „polaryzację uwagi”, „wrażliwe fazy”),będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być „przygotowane otoczenie” a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli „normalizacji”.

 

impulsoficyna.pl/wyszukaj/zrozumiec-montessori

 

8Uszyńska-Jarmoc Janina, Dudel Barbara i Głoskowska-Sołdatow Małgorzata, Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów w procesie edukacji wczesnoszkolnej
 

Zrozumieć Montessori, czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka Cechy współczesnego świata i wyzwania stojące przed edukacją początkową dziecka zrodziły pomysł napisania tej książki. Powstała z myślą o studentach – przyszłych nauczycielach, a także nauczycielach już pracujących w szkołach podstawowych, którzy chcą być coraz lepiej przygotowani do krytycznej refleksji nad współczesną edukacją, a jednocześnie sprostać jej aktualnym wyzwaniom. Przedmiotem tej monografii są wybrane problemy rozwijania kompetencji kluczowych w procesie edukacji elementarnej – w przedszkolu i szkole.

Zamiarem autorów jest ukazanie czytelnikom istoty kompetencji kluczowych, warunków i możliwości ich rozwijania w pracy z dzieckiem. Przedstawiono autorskie rozwiązania organizacyjne i programowe w edukacji początkowej – nowatorskie w odniesieniu nie tylko do treści, ale także do form i metod pracy z dziećmi w sferze rozwijania kompetencji kluczowych. Zmiana w podejściu do metod realizacji treści edukacji początkowej wyraża się w przyjęciu postulatów psychologii i pedagogiki konstruktywizmu poznawczego i społecznego.

 

impulsoficyna.pl/wyszukaj/rozwijanie-kompetencji-kluczowych-uczniow-w-procesie-edukacji-wczesnoszkolnej

 
 

  9Paul Epstein, Z notatek pedagoga Montessori. Poradnik. (tłum. M. Madej)

 

Paul Epstein, Z notatek pedagoga Montessori. PoradnikJakkolwiek filozofia (bo chyba takie określenie jest tu najbardziej na miejscu) Marii Montessori liczy sobie ponad sto lat, zwolennicy jej metody wychowawczej wciąż są przygnębiająco nieliczni, na dodatek rozsiani po wszystkich częściach świata; nic zatem dziwnego, że każda nowa książka montessoriańska urasta do rangi wydarzenia. Tym razem mamy jednak do czynienia z książką niezwykłą. Paul Epstein, wykładowca akademicki i międzynarodowy ekspert, stworzył książkę, w której wskazówki dla młodych pedagogów przeplatają się z wątkami autobiograficznymi, czyniąc refleksje Autora jeszcze cenniejszymi. Analizując kolejne elementy obserwacji C.O.R.E. (Connect – kontakt, Obtain – uzyskanie, Reflect – refleksja, Engage – zaangażowanie) i wracając myślami do swych montessoriańskich początków, Epstein buduje portret pedagoga-przewodnika, dla którego edukacja i wychowywanie nie są pracą, lecz misją duchową i sposobem na życie. Portret ten daleki jest jednak od ideału – Autor doskonale widzi wszelkie niedogodności, związane z obranym zawodem i nie boi się nazwać ich po imieniu. Z notatek pedagoga… stanowi pozycję obowiązkową na liście lektur każdego młodego pedagoga, nie tylko spod znaku Montessori. 


impulsoficyna.com.pl/nowosci/z-notatek-pedagoga-montessori


 

 10.  Billewicz Grażyna, Zioło Brygida , Kwestionariusz badania mowy
 

Kwestionariusz badania mowy - LOGOPEDIA Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka. Uwzględnia spółgłoski wargowe, wargowo-zębowe, przedniojęzykowo-zębowe, przedniojęzykowo-dziąsłowe, środkowojęzykowe, tylnojęzykowe oraz samogłoski podstawowe + ą, ę. Do kwestionariusza dołączona jest karta badania mowy, której kolejność zapisu głosek jest zgodna z kolejnością pojawiających się wyrazów.

 

impulsoficyna.pl/wyszukaj/kwestionariusz-badania-mowy  

   

 

 

 


Wysyłanie komentarzy jest dostępne dla użytkowników zalogowanych. Zaloguj się i dodaj komentarz.

 Logowanie


Wróć

Odwiedziło nas użytkowników
Copyright © 2015 IMPULS Oficyna Wydawnicza
Powered by CONSIT

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się