Szukaj
SZCZEGÓŁY KSIĄŻKI
Kategorie:  

Codzienność doświadczeń zdrowotnych a tożsamość zawodowa nauczycieli kultury fizycznej (wersja papierowa)

Nakład wyczerpany   


Zalewska-Meler Agnieszka

Wydanie I, Kraków 2014, Format B5, Objętość 354 strony, Oprawa miękka, klejona, folia matowa

ISBN: 978-83-7850-636-2

Kategoria: Zdrowie

darmowy fragmentW jednym z najważniejszych rozdziałów monografii Agnieszka Zalewska-Meler oddaje głos badanym – nauczycielom wychowania fizycznego. W przeprowadzonych przez autorkę wywiadach mówią oni o swoich karierach zawodowych, o tym, jak rozumieją rolę nauczyciela kultury fizycznej. Ukazują swoje nastawienie na promowanie autorskich pomysłów zdrowego życia na co dzień i pobudzanie aktywności zdrowotnej podopiecznych. Opowiadają o swoich pasjach i o tym, jak doświadczenia zdrowotne łączą się z codzienną praktyką, kształtując ich tożsamość, przynosząc im samorealizację i satysfakcję zawodową. Agnieszka Zalewska-Meler, analizując wypowiedzi nauczycieli, pokazuje, jak krzywdzące jest stereotypowe ocenienie nauczyciela kultury fizycznej jako „pana w dresie”, kogoś, kto – jak to określa jeden z rozmówców – „przychodzi, pobawi się z dziećmi i wychodzi”. Książkę uzupełniają materiały badawcze: protokoły wywiadów oraz analiza płynących z nich wniosków, obejmujących wyjątkowo rozległe spektrum rozpoznań.

Codzienność doświadczeń zdrowotnych  a tożsamość zawodowa nauczycieli kultury fizycznej
Przypisując znaczenie aktywności samopoznania badanych nauczycieli KF – rekonstrukcji odpowiedzi na pytanie: „Kim jestem jako nauczyciel kultury fizycznej?” – w strukturze pracy wydzieliłam:


część teoretyczną
, składającą się z czterech rozdziałów, gdzie starałam się przybliżyć instrumentarium pojęciowe niezbędne do stworzenia „wspólnoty zrozumienia” prezentowanego opracowania;

część, w której zaprezentowałam wyznaczoną tu codziennością perspektywę badań jakościowych (uzasadniłam dokonany wybór oraz metodykę postępowania badawczego);


część
prezentującą wyniki badań własnych, której poszczególne podrozdziały zostały zakodowane na drodze podjętej praktyki interpretacyjnej.

Raport końcowy z badań stanowi formę zamknięcia opracowania, które może się okazać przedpolem dalszych dociekań badawczych.

Autorka

 

Od recenzenta:

Wyróżniam w rozprawie szczególnie jakościową interpretację danych empirycznych zebranych metodą wywiadu pogłębionego. Ta część opracowania jest całością samą w sobie – kompletną „dla siebie”, co znaczy w języku metodologii badań jakościowych – wystarczającą do tworzenia teorii ugruntowanej. Na podkreślenie zasługuje to, że w naukach o kulturze fizycznej jest to pierwsza rozprawa sporządzona tylko w tej strategii metodologicznej – a więc trudnej, niepomiernie trudniejszej niż wszystkie mi znane, o hybrydowej formule nomotetyczno-idiograficznych analiz i interpretacji, a odnoszące się nie tylko do tytułowego przedmiotu badań.

[…] wyróżniam całą monografię dr Agnieszki Zalewskiej-Meler jako oryginalne, twórcze opracowanie, jedyne w tej kategorii metodologicznej w socjologii kultury fizycznej i pedagogice zdrowia.

Z recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Pawłuckiego

 

 

 


 

 

 

 

 


Polecamy również z tej kategorii:
Emilia Lichtenberg-Kokoszka
12.00
Emilia Lichtenberg-Kokoszka
16.00

Inne książki tego autora:

Nasi klienci, którzy kupili tę książkę, zamówili również:
Mirosław Kowalski
49.80
Mirosław Kowalski
38.00

Wstecz



Odwiedziło nas użytkowników
Copyright © 2015 IMPULS Oficyna Wydawnicza
Powered by CONSIT

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się