Szukaj
Nakład wyczerpany
Kategorie:  
Sortowanie
Nakład wyczerpany   
Książka ta jest pokłosiem Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego pt. „Razem z Guziolkiem piszemy bajki” – zorganizowanego przez autorkę cieszącej się dużym powodzeniem u dużych i małych czytelników Historii Guziolka (Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2005). ...
Zaletą tej rozprawy jest bardzo dobre, syntetyczne i kompetentne osadzenie jej we współczesnych pedagogiach, które uzasadniają inne podejście do kształcenia językowego.
Książka składa się z dziesięciu rozdziałów, w tym trzech o charakterze teoretycznym, stanowiących przegląd literatury przedmiotu, jeden (IV) dotyczy metodologii badań własnych, a pięć rozdziałów poświęconych jest analizie wyników badań własnych (V – IX ).
Prezentowana publikacja to efekt zamiłowania poznawczego wielu pedagogów, szczególnie pedagogów specjalnych. Dyskusja teoretyczna połączona z pracami o charakterze praktycznym na temat istoty twórczości osób niepełnosprawnych umożliwiła wyodrębnienie pewnych obszarów tematycznych. W niniejszej pracy stanowią one dwa odrębne rozdziały.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą dokonania analizy spojrzenia papieża Jana Pawła II na dziecko i wychowanie w kontekście filozofii personalistycznej i tradycji myśli chrześcijańskiej. Nie da się przedstawić filozofii wychowania bez filozofii dziecka, a w przypadku Karola Wojtyły z pominięciem personalizmu i tradycji chrześcijańskiej...
Poszukiwania badawcze Pani Jolanty Rzeźnickiej-Krupy rozwiązują wiele dylematów metodologicznych pedagogiki specjalnej. Szczegółowy opis i analiza strategii badań jakościowych w kontekście postrzegania biografii człowieka niepełnosprawnego...
Prezentowany program obejmuje problematykę zapobiegania i zwalczania agresji wśród dzieci. Stanowi podstawę działalności wychowawczej w świetlicy szkolnej, ukierunkowanej na przeciwdziałania temu niekorzystnemu zjawisku.
Agnieszka Żyta przygotowała książkę wartościową. Książkę, która spełnia wszelkie wymogi jako praca naukowa, ale jest to również publikacja dla szerszego grona odbiorców.
Prezentowana książka zawiera zbiór scenariuszy przedstawień uczniowskich. Scenariusze powstawały w trakcie pracy Autorki z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W książce znajduje się osiem scenariuszy, trzy na okoliczność Dnia Nauczyciela, trzy poświęcone tematyce jasełkowej, jeden o tematyce wielkanocnej i jeden przeznaczony do realizacji przez dorosłych (np. z okazji Dnia Dziecka)...
Zgrana klasa” to poradnik o charakterze terapeutycznym zawierający propozycje oddziaływań wychowawczych, które w niekonwencjonalny i ciekawy sposób ułatwiają każdemu wychowawcy tworzenie spójnej grupy. Zastosowanie gier integrujących grupę daje prowadzącemu możliwość wykorzystania ich – poprzez zabawę - do zaplanowanych procesów nauczania. Daje możliwość sprawdzenia rozwoju i stopnia integracji grupy, co ma korzystny wpływ na komunikację, zwiększa poczucie bezpieczeństwa, poprawia nastrój podnosząc tym samym gotowość do współdziałania.
Profesor E.E. Gordon, twórca teorii uczenia się muzyki, mówi, że ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie będą większe niż w chwili narodzin.
Książka zawiera dyskusję teoretyków na temat kształcenia nauczycieli przyszłej szkoły, opartą zarówno na wiedzy naukowej, światowych i europejskich raportach edukacyjnych, pracach prognostycznych ośrodków studiów nad przyszłością świata, a także własnych przemyśleniach i doświadczeniach w zakresie kształcenia nauczycieli...
Treść książki odnosi się do problemu aktywności twórczej dziecka, do jej stymulowania oraz do rozbudzenia dziecięcej inwencji twórczej. Autorka starała się udowodnić, że dziecko w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym potrafi wypowiedzieć się na sposób literacki. Wypowiedzi te formułuje poprzez fraszkę, zagadkę, wierszyki, haiku, wiersze białe, limeryki, wreszcie – prozę. Tematyka dziecięcych utworów bywa najczęściej zasadzona na przeżyciach dziecka związanych z wyobraźnią i zabawą oraz realiami życia...
Książka adresowana jest dla wychowawców w przedszkolach oraz rodziców dzieci 5-6 letnich. Zawiera zarówno kolorowe obrazki z przedmiotami do nazwania oraz historyjki do opowiedzenia...
Główny temat prezentowanej publikacji to wzrastająca liczba rodzin problemowych, przemiany w zakresie opieki i wychowania oraz trudności związane z przywracaniem społeczeństwu jednostek wykolejonych. Nasilenie się różnych patologii społecznych najwyraźniej odciska piętno na jakości funkcjonowania współczesnych rodzin, na poszukiwaniu nowych rozwiązań w dziedzinie opieki i wychowania oraz na podejmowaniu innowacyjnych działań w zakresie resocjalizacji...
Nakład wyczerpany   
Niniejsze opracowanie prezentuje autorski program terapeutyczny, zatytułowany W tajemniczych ogrodach. Celem programu jest umożliwienie młodym, niepełnosprawnym ludziom kontaktu z literaturą młodzieżową i wybranymi dziełami plastycznymi, których motywem przewodnich jest ogród. Inspiracją do zajęć terapeutycznych były: ogrody z utworu Marii Borowej Ogrody i ogród z utworu Frances Hodgson Burnett Tajemniczy ogród.
Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia...
Monografia składa się z kilku części połączonych logicznie, metodologicznie i teoretycznie obowiązującymi w naukach społecznych zasadami: komunikatywności, intersubiektywnej sprawdzalności, oraz połączonych współczesnymi metodami myślenia humanistycznego i socjologicznej interpretacji faktów społecznych. [...]
W prezentowanej publikacji grono naukowców starało się udzielić odpowiedzi na dwa nadrzędne pytania: w jakim zakresie i stopniu środowisko pedagogów uczestniczy w dialogu z edukacyjną przeszłością oraz w jakiej mierze historycy oświaty i wychowania, analizując bliższą i dalszą przeszłość edukacyjną, powinni mieć na uwadze zachodzące dzisiaj w edukacji przemiany?
Zapraszamy do przeczytania recenzji (http://prowincjonalnenauczycielstwo.blogspot.com): Czytając tę książkę zastanawiałam się jakim cudem udało mi się, nie zgłębiając jej, skończyć studia i napisać prace. Pewnie gdzieś kiedyś ja przekartkowałam, ale z pewnością nie zrobiłam tego dokładnie, gdyż dopiero po wczorajszej lekturze uświadomiłam sobie, czego nie wiem o badaniach pedagogicznych...
Odwiedziło nas użytkowników
Copyright © 2015 IMPULS Oficyna Wydawnicza
Powered by CONSIT

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się