Szukaj
Nakład wyczerpany
Kategorie:  
Sortowanie
Niniejsza książka jest XV tomem serii Nauczyciele-Nauczycielom, a zarazem drugą, obszerną częścią opracowania "Dziecko w świecie wartości". Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu u
Po raz drugi w Impulsie prezentujemy IV tom popularnej wśród pedagogów serii Nauczyciele-Nauczycielom. Książka „Dziecko w świecie rodziny” niesie ze sobą wieloaspektową analizę pojęcia rodziny w procesie wychowania. Różnorodność podjętej problematyki oraz liczne grono autorów, prezentujących swoje teksty sprawiają, iż czytelnik otrzymuje do rąk pracę, która inspiruje do dalszych dyskusji i rozważań. Nie muszą one ograniczać się do głównych zagadnień, zawartych w książce, takich jak: ujęcie domu; zadomowienia; rodziny jako pewnej wspólnoty duchowej, obyczajowej i intelektualnej; domu jako miejsca różnorodnych kontaktów i nabywania wartości...
Mały Książę powiedział: „najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – zobaczmy, więc taką szkołę oczyma serca i wyobraźni, gdyż „wyobraźnia – to sztuka marzeń”.
To pierwsza pozycja z serii Nauczyciele-Nauczycielom. Przepełniona jest pasją i wiarą w sens pracy nauczyciela i dziecka. Akcentuje potrzebę kształtowania takich wartości, jak:
Książka jest 14 tomem z serii "Nauczyciele-nauczycielom". Ujmuje ona problematykę wartości w szerokim zakresie. Ukazuje ich znaczenie dla edukacji, wydobywa istotne cechy samego pojęcia "wartości", przedstawia „typy omówień” funkcjonujące w literaturze i mowie potocznej, systematyzuje klasy wartości i przybliża, na podstawie wnikliwie opracowanych wyników badań, aksjologiczne barwy dziecięcego świata.
Książka ta zaczyna się sentencją „spiesz się powoli” i ona stanowi jej główną myśl. Spiesząc się człowiek nie może dojrzeć ani piękna ani dramatu otaczającej go przyrody. Odpowiada na pytania: Jak zwiększyć ludzką wrażliwość?, Jak ocalić planetę – Ziemię?, Jak pracować, by zrozumieć świat i siebie?, Jak kształcić nauczycieli z ducha?, a przede wszystkim „Co zrobić, aby zapobiec degradacji człowieka, świata przyrody i sztuki?”.
To pierwsza pozycja z serii Nauczyciele-Nauczycielom. Przepełniona jest pasją i wiarą w sens pracy nauczyciela i dziecka. Akcentuje potrzebę kształtowania takich wartości, jak:
Celem pracy jest psychologiczna charakterystyka zachowań człowieka związanych z życiem rodzinnym i zawodowym oraz wskazanie na ile role i zadania realizowane w ramach tych obszarów życia człowieka mogą wpływać na satysfakcję z życia...
Książeczki z serii Bajkowe Rymowanki - są to rymowane opowiastki dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, u których rozwija się mowa i zdolności percepcyjne. Wiersze pobudzają wyobraźnię i wrażliwość dziecka oraz wzmacniają więź z rodzicem podczas wspólnego czytania...
Wśród wielu różnych metod wychowawczych muzyka odgrywa niebagatelną rolę. Tematy wychowawcze omawiane w klasach i podkreślane piosenką, przyczyniają się do lepszego zapamiętania i utrwalenia ich treści, a zaśpiewane przez dziecko w domu, mogą przenieść te działania na łono rodziny. W śpiewniku znajdują się utwory przeznaczone dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej.
Monografia adresowana jest do szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką zdrowia, jego profilaktyką i promocją, a szczególnie do studentów tych kierunków, których zadaniem jest wyposażenie absolwentów w podstawy wiedzy przygotowujące do dalszego kształcenia w działaniach niosących pomoc w zachowaniu lub przywracaniu optymalnych zasobów zdrowia
Książka stanowi zbiór prac dotyczących problemów klinicznych oraz sądowo-penitencjarnych funkcjonowania człowieka. Zagadnienia te wpisują się w dziedzinę psychologii stosowanej, która poszerzając obszar swojego zainteresowania, zajmuje się różnymi formami zaburzeń i uwarunkowaniami zdrowia...
Książka stanowi zbiór prac dotyczących problemów klinicznych oraz sądowo-penitencjarnych funkcjonowania człowieka. Zagadnienia te wpisują się w dziedzinę psychologii stosowanej, która poszerzając obszar swojego zainteresowania, zajmuje się różnymi formami zaburzeń i uwarunkowaniami zdrowia...
Rozdział pierwszy niniejszej książki przedstawia konkretny przykład z a b a w y d z i e c i ę c e j i wyjaśnia, jakie możliwości kształcenia oferuje dzieciństwo, w którym dziecko ma szansę przeprowadzać różnorodne sensoryczne, motoryczne, rozwijające ducha i duszę doświadczenia, które wielostronnie pobudzają siłę fantazji, oraz nabywać istotnych kompetencji moralnych w s p o n t a n i c z n e j aktywności
Karty pracy Nauczanie zintegrowane dla klasy 2 część 2 mogą służyć jako: – ćwiczenia na lekcjach...
Karty pracy Nauczanie zintegrowane dla klasy 2 część 1 mogą służyć jako: – ćwiczenia na lekcjach...
Przewodnią zasadą towarzyszącą tej pracy jest podejmowanie konkretnych działań na rzecz troski nauczyciela o optymalny rozwój intelektualny, emocjonalny, społeczny oraz prawidłowy rozwój mowy każdego dziecka, a także ma on na względzie dobro wszystkich członków zespołu klasowego. Celem programu jest podejmowanie konkretnych działań. Wszystkie ćwiczenia są dostosowane do indywidualnych możliwości psychofizycznych uczniów w normie intelektualnej, a także mogą być wykorzystane do pracy z dziećmi upośledzonymi w stopniu lekkim...
Nakład wyczerpany   
Prawne, społeczne i metodyczne zagadnienia resocjalizacji zawarte w prezentowanej Czytelnikowi książce powstały w wyniku intelektualnej i empirycznej działalności reprezentantów wielu ośrodków akademickich w kraju, którzy szansę na minimalizację negatywnych następstw narastającego nieprzystosowania
Wszystkie tematy poruszone w książce obracają się wokół kwestii: jak należy przeorganizować proces przechodzenia dziecka z przedszkola do szkoły? Na podstawie wyników badań przeprowadzonych w Niemczech zrodziło się powszechne przekonanie, jakoby w wychowaniu przedszkolnym przekazywano dzieciom za mało wiedzy, dzieci tylko się bawiły, a za mało uczyły...
Nakład wyczerpany   
Ten numer jest kontynuacją idei z kilku poprzednich numerów. Cechuje go różnorodność Autorów i tematyki. Wspólną płaszczyzną jest: psychoterapia ze szczególnym uwzględnieniem psychoterapii Gestalt. W dziale Psychoterapia – Konteksty można przeczytać o sprawach związanych z aktualnym stanem prac nad prawnym uregulowaniem zawodu psychoterapeuty...
Szkoła zawsze była i nadal jest jednym ze strażników tradycji i istniejących dóbr kultury. Wprowadza w świat wartości, przekazuje i popularyzuje osiągnięcia nauki, dostarcza coraz bardziej pogłębioną wiedzę, upowszechnia dorobek kultury. Jednocześnie pełni ważne funkcje wychowawcze. Realizując je, uczy wzorów zachowań, komunikacji społecznej...
Odwiedziło nas użytkowników
Copyright © 2015 IMPULS Oficyna Wydawnicza
Powered by CONSIT

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.
Korzystanie, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, oznacza akceptację niniejszej Polityki prywatności stosowania plików cookies
   Zgadzam się