Kopaczyńska Iwona
Iwona Kopaczyńska
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność naukowa – pedagogika wczesnoszkolna. Obecnie jest adiunktem w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Zielonogórskiego. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki edukacji dzieci w wieku wczesnoszkolnym, w tym procesu oceniania szkolnego, umiejętności pracy nad błędami i ich wykorzystania do własnego rozwoju, refleksyjności nauczyciela i ucznia oraz jej znaczenia i możliwości rozwijania w warunkach szkolnej edukacji.
Najważniejsze publikacje: Ocenianie szkolne wspierające ucznia, Impuls, Kraków 2004; Obszary wspólnego zaangażowania w edukacji dzieci, współred. A. Nowak-Łojewska, Wyd. UZ, Zielona Góra 2007; Ocenianie wczesnoszkolne od behawioryzmu do konstruktywizmu, „Problemy Wczesnej Edukacji” 2009, nr 1(9); Refleksyjność strukturalna i autorefleksyjność w rozważaniach o szkole, „Edukacja. Studia, Badania, Innowacje” 2011, nr 1(113); O poczuciu sprawstwa w procesie refleksyjnego uczenia się [w:] Edukacja dziecka. Mity i fakty, red. E. Jaszczyszyn, J. Szada-Borzyszkowska, Trans Humana, Białystok 2010; Podstawa programowa dla klas I–III jako punkt wyjścia działań pozornych [w:] Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej, red. M. Dudzikowa, K. Knasiecka-Falbierska, Impuls, Kraków 2013.